Táplálkozás hatása a bőrre

A táplálkozással egyes tápanyagok elegendő mennyiségben történő bevitele bőrünk egészségének szempontjából elengedhetetlen. A különféle kozmetikumok alkalmazása mellett a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend, valamint az egészségre káros anyagok bevitelének a kerülése is fontos.

A tápanyagok és vitaminok legjobb hasznosulása szempontjából a friss és természetes táplálék fogyasztását helyezzük előtérbe.

Az A-, C-, E- és B-vitaminok, a cink, valamint az omega-3 zsírsavak a bőr szépségének őrei. Hiányukban súlyos bőrproblémák alakulhatnak ki, elegendő mennyiségben történő pótlásukkal viszont a nemkívánatos bőrtünetek csökkenthetők.

  • Az A-vitamin pótlásával növelhetjük bőrünk kórokozókkal szembeni ellenálló – képességét és segíthetjük a problémás bőr gyógyulását. Fogyasszunk tehát bőségesen májat, tengeri halakat, brokkolit, sárgarépát, salátát és petrezselymet.
  • C-vitamin direkt antioxidáns hatásának köszönhetően semlegesíti a kollagént károsító, így a bőr öregedésének felgyorsulásáért nagyban felelős szabad gyököket. A C-vitamin fő forrásai a különféle gyümölcsök (pl. citrusfélék, eper, málna, ribizli, kivi) és zöldségek (pl. brokkoli, zöldpaprika, káposzta, karfiol, kelbimbó). Mivel hő hatására könnyen lebomlik, érdemes nyers növények fogyasztásával gondoskodni rendszeres pótlásáról.
  • B-vitaminoknak fontos szerepük van a bőr védelmében, és regenerálódásában. A B2-vitamin pótlása érdekében iktassunk be étrendünkbe 1-1 pohár joghurtot, valamint fogyasszunk rendszeresen halat, hüvelyeseket, sajtot és tojást. B6-vitaminban gazdag táplálékok a máj, halak, tojás, búzacsíra, brokkoli, olajos magvak stb. A Niacin (B3-vitamin), a Pantoténsav (B5-vitamin, valamint a Biotin (H-vitamin) szintén elengedhetetlen bőrünk épségéhez. A B3 főként tojásból, májból, húsokból és élesztőből pótolható, a B5 pedig nagyobb mennyiségben a tojásban, valamint a száraz hüvelyesekben lelhető fel. A Biotin természetes forrása a tojássárgája és az olajos magvak.
  • Az E-vitaminnak a bőrsejtek megújulásában és a káros szabad gyökök megkötésében kimagasló szerepe van. C-vitaminnal együtt adagolva különösen jó védelmet nyújt, ugyanis az aszkorbinsav képes az E-vitamin regenerálására, biztosítva ezzel a folyamatos antioxidáns védelmet. Fő forrásai a növényi eredetű olajok (pl. kukorica-, napraforgó-, és repceolaj), az olajos magvak, a búzacsíra és a hüvelyesek.
  • Az Omega3 zsírsavak gyulladáscsökkentő képességüknek köszönhetően egyes bőrbetegségek megelőzésében és leküzdésében fontos szerepük van, ráadásul a száraz bőr regenerálódását is segítik.
  • Cink hiányában aknék jelenhetnek meg a bőrön, valamint a sebgyógyulás folyamata is lelassulhat, ezért mindenképpen pótoljuk lencse, spenót, osztriga, rák, búzacsíra, és tojás fogyasztásával.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: